Slide

Vi designar din drömträdgård. Kontakta oss
Drömmer du om en mysigare uteplats? Vi hjälper dig att förverkliga dina drömmars trädgård
Du kan boka oss för ett par timmars konsultation (eller för att rita hela din trädgård)
Vi kan även rita om din befintliga uteplats för att göra den mysigare eller för att styla om den helt
Radhusträdgård i Bjuv som vi designat.
Vi kan även rita om din befintliga uteplats för att göra den mysigare eller för att styla om den helt

Sök bland alla inläggen

.
.
.
.

Summa sidvisningar

Veckans mest lästa inlägg!

fredag 17 februari 2017

Städsegröna växter vid entrén gör att det alltid ser välkomnande ut.

Vintern har varit en otroligt lång höst, här i Skåne.
Ett par dagar med kyla och snö, men mest barmark och plusgrader.
Men som den trädgårdsfantast jag är, har det ju inneburit att jag kunnat njuta av trädgården på ett annat sätt i år.

Växterna på min "solsida" trivs och är så fina just nu. Men så har jag satsat mycket på att ha städsegröna växter här.
Just vid entrén är det viktigt att tänka på att det ser fint ut hela året. För detta är ju en del av trädgården som man ser hela året. Varje dag.

Så ett tips från Trädgårdsdesignern är just att plantera växter som är fina året om, vid entrén. Och sen ha lite vårlökar och lite perenner som dyker upp på sommaren.
Själv har jag mycket Lavendel, Stäppsalvia, Kransveronika och Miscanthusgräs som tittar upp under den varma perioden.
Men stommen består av städsegröna Vinca Minor, Murgröna, Burgrönebollar, Bolltuja, Yucca, Benved klippt i bollform m m.

En liten liten snögubbe lyckades barnen få ihop snö till.
Ormpilens vackra grenverk är otroligt snyggt på vintern med.
Årets skott får den här vackra färgen.


Min Rosmarin som står i en kruka vid entrén är helt förvillad och har börjat sätta knopp.
Hoppas det inte kommer en köldknäpp nu.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar