Slide

Vi designar din drömträdgård. Kontakta oss
Drömmer du om en mysigare uteplats? Vi hjälper dig att förverkliga dina drömmars trädgård
Du kan boka oss för ett par timmars konsultation (eller för att rita hela din trädgård)
Vi kan även rita om din befintliga uteplats för att göra den mysigare eller för att styla om den helt
Radhusträdgård i Bjuv som vi designat.
Vi kan även rita om din befintliga uteplats för att göra den mysigare eller för att styla om den helt

Sök bland alla inläggen

.
.
.
.

Summa sidvisningar

Veckans mest lästa inlägg!

onsdag 15 januari 2014

Fullständig anarki i rabatterna

Det är totalkaos i mina rabatter och jag gissar att det ser likandant ut i resten av Skåne!
Min trädgård tror att det är i slutet av mars. Ja, vissa växter tror faktiskt att det är juni redan...
Fullständig anarki alltså.

Tog några snabba bilder med mobilen i morse. Det här är vad jag hittade.

Suck... Miscanthus 'Morning Light' växer som om det vore mitten av juni. Bara kolla in de nya skotten. De är 50 cm höga. Hoppas att det inte blir vargavinter nu...
Clematis i full knopp

Dagliljorna tittar upp.

Hortensian har gröna knoppar 
Påskliljorna har tittat upp. Och i framkant till höger syns Höstkrage och de små gröna bladen tv. är Veronica... Dubbelsuck!
Jätteprästkragarna har massor av gröna blad. Ja... hmmm.... Det är en förvirrad trädgård just nu, när datumet är 15 januari och vädret milt.
Ser det likadant ut hos er? Vad har tittat upp i era trädgårdar?

4 kommentarer:

  1. Oj, nu får du hoppas på att det inte blir rejält kallt utan bara litet så att det slutar upp att växa. Jag har inte varit ut kollat läget, så jag vet inte riktigt hur det ser ut. Får nog ta en riktig koll till helgen. Merja

    SvaraRadera
  2. Bara snö här så långt ögat når! Det har snöat hela dagen. Vitt och vackert:)
    hoppas dina växter klarar sig.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Jag såg samma sak förra veckan, men nu har vi fått ett skyddande snötäcke som tur är. Konstig vinter i år!/ Kram Titti

    SvaraRadera
  4. Nej, konstigt nog har jag inte hittat någonting tidigare trots värmen - och nu är allt täckt av snö sen några dagar tillbaka! Fast den ska visst smälta undan igen.....
    Susie

    SvaraRadera