Slide

Vi designar din drömträdgård. Kontakta oss
Drömmer du om en mysigare uteplats? Vi hjälper dig att förverkliga dina drömmars trädgård
Du kan boka oss för ett par timmars konsultation (eller för att rita hela din trädgård)
Vi kan även rita om din befintliga uteplats för att göra den mysigare eller för att styla om den helt
Radhusträdgård i Bjuv som vi designat.
Vi kan även rita om din befintliga uteplats för att göra den mysigare eller för att styla om den helt

Sök bland alla inläggen

.
.
.
.

Summa sidvisningar

Veckans mest lästa inlägg!

lördag 13 juli 2013

Oväntade kombinationer

Ni som har följt bloggen ett tag vet att jag gillar det som är lite annorlunda, lite speciellt och något som sticker ut. Jag har ofta kameran med mig och tar en bild när något fångar mitt intresse.
Här är tre bilder som jag hittade i kameran idag och som jag tittade lite extra på.
De här växer i min rabatt bakom den stora Daggkåpan. Jag har planterat det själv, men tänkte just vid planteringstillfället inte så mycket på hur det skulle se ut. Jag hade helt enkelt ett par låga Stäppsalvia över och tryckte ner dem i rabatten. Nu ser det ut så här.
Mörkbladig revsuga, Penningblad och så Stäppsalvian. En underbar färgkombination, som jag nog kommer att använda mig av längre fram när jag ritar trädgårdar.
An soffa full med Astilbe 'Flamingo'. Vilket underbart sätt att ge en gammal möbel några år till av liv innan den bränns upp.
Att kombinera olika sorters Heuchera är inget ovanligt, men jag älskade verkligen den här kombinationen: Heuchera 'Green Spice' och Heuchera 'Berry Smoothie'. Underbara tillsammans.

1 kommentar: