Slide

Vi designar din drömträdgård. Kontakta oss
Drömmer du om en mysigare uteplats? Vi hjälper dig att förverkliga dina drömmars trädgård
Du kan boka oss för ett par timmars konsultation (eller för att rita hela din trädgård)
Vi kan även rita om din befintliga uteplats för att göra den mysigare eller för att styla om den helt
Radhusträdgård i Bjuv som vi designat.
Vi kan även rita om din befintliga uteplats för att göra den mysigare eller för att styla om den helt

Sök bland alla inläggen

.
.
.
.

Summa sidvisningar

Veckans mest lästa inlägg!

onsdag 14 november 2012

Pimpade trotjänare!

För 10 år sedan fick jag ett par Tretorn Strong Plus gummistövlar i födelsedagspresent. Det var från mitt dåvarande jobb! Det har visat sig vara en utmärkt present, för de har klarat av många kliv både på asfalt, i lera och i skogsmark. De har stått ut med att hoppa på en spade, kliva runt i vår trädgårdssdamm, agerat som kratta när singel har lagts ut. De har fått sparka på många stenar, stockar, pinnar, mördarsniglar etc. Och de har hållit tätt i alla dessa år.
OCH, de gör det fortfarande! Mina älskade trotjänare!

Så, till 10-årsjubileumet förtjänade de lite omvårdnad! Jag tvättade dem och smorde in dem med siliconcreme och pimpade med cerisa snören som jag hittade på äldsta dotterns gamla urvuxna skor och unnade mig ett par nya rosa raggsockor att ha till.

Måste säga att det här är de bästa stövlar jag någonsin ägt. Hunter i all sin ära, men de håller inte lika bra. Cattis fick köpa nya Hunter i England, då det gått hål på hennes efter bara tre års användning... Och sulan var helt nersliten. Inga stövlar har kunnat mäta sig mot mina Tretorn Strong Plus! Älskar dem... Och nu har de ju blivit så fina utan att kosta någonting!

2 kommentarer:

  1. Åh, vad fina de blev. Tror jag måste sno idén med de färgglada skosnörena. ;-) Jag har inte haft så många olika gummistövlar så jag har inget att jämföra med, men änsålänge är jag nöjd med mina (likadana som dina). Fyndade dem för 20 SEK på en loppis - i jättefint skick. :-) Värre affärer kan man göra...!

    SvaraRadera
  2. Så fina dom blev, att jag inte kommit på den tanken själv. Ska genast köpa mig ett par färgfina snören Tack så mycket för tipset. Kraaaam Pia

    SvaraRadera